Herbafulvo Essencia Prémium 3-6 darabos termékek INGYEN SZÁLLÍTÁSSAL CSOMAGPONTRA a készlet erejéig!

Cikkek

Cink - Miért fontos?

2022.07.21 07:00
Cink - Miért fontos?

A cink egy olyan ásványi anyag, amelyre kis mennyiségben, azonban napi rendszerességgel szüksége van a szervezetünknek. Te vajon tudod, hogy miben játszik fontos szerepet az egészséged optimális működését tekintve?

Milyen gyakorisággal és mennyi cinket fogyasszunk?

Cinket ne csak akkor kezdjünk el szedni, amikor már hiánya előidézett valamilyen egészségügyi problémát! Sokkal inkább törekedjünk arra, hogy ezeket megelőzzük a rendszeres ajánlott mennyiség fogyasztásával, amely kb. 20-30 mg-ot jelent naponta egy egészséges felnőtt számára.

Melyek a cink kedvező hatásai?

  • A cink rendkívül hatékonysággal erősíti immunrendszert, ellenállóvá tesz a különböző fertőzésekkel és betegségekkel szemben.
  • Jó hatással van a hormonális egészségre és növeli termékenységet.
  • Felgyorsítja a sebgyógyulást és bőrbetegségek ellen is hatásos.
  • Csökkenti az oxidatív stresszt és kiváló gyulladáscsökkentő hatással bír.
  • Enyhíti a jóindulatú prosztata megnagyobbodással járó kellemetlen tüneteket.
  • Részt vesz a vércukorszint kiegyenlítésében.
  • Segíti a tápanyagok megfelelő felszívódását és az emésztést.
  • Támogatja a szem egészségét.
  • Védi a májat.
  • Hozzájárul az izomnövekedéshez.

Melyek a cink hiányának legfőbb tünetei?

  • Étvágytalanság
  • Hajhullás
  • Bőrbetegségek
  • Köröm problémák
  • Hízás vagy fogyás
  • Emésztési gondok
  • Krónikus fáradtság
  • Hormonális problémák
  • Fájdalmas menstruáció
  • Meddőség
  • Csökkent koncentrációs képesség és romló memória
  • Érzelmi instabilitás
  • Alacsony immunitás

Cink túladagolása

A cink bevitel legfeljebb 40 mg lehet naponta, ha meghaladjuk ezt a mennyiséget a túladagolás következő tüneteit észlelhetjük magunkon:

  • Gyomorfájdalom
  • Hányinger
  • Hányás
  • Hasmenés

Miként juttathatjuk szervezetünket megfelelő mennyiségű cinkhez?

Étkezéssel leginkább a tengeri herkentyűkkel, halakkal, húsokkal, májjal, hüvelyesekkel, valamint tojással vihetünk be cinket. Ezekkel a táplálékokkal a cink felszívódása kiegyensúlyozott és elegendő lehet a szervezet számára.

Betegség illetve egyoldalú táplálkozás esetén érdemes étrend-kiegészítő formájában fogyasztani a cinket. Ebben az esetben kitűnő választás lehet a Swanson Cink 30 mg 90 db-os kiszerelésű étrend-kiegészítő kapszulánk, amely természetes hatóanyagai révén pótolja a szervezetünk számára szükséges cinket.

Ha fontos számodra az egészséged megőrzése és szereted a természetes megoldásokat, akkor a lehető legjobb helyen jársz a Vitalitásbolt.hu-n, hiszen az általunk forgalmazott termékek 100%-ban természetesek, így ha webáruházunkból rendelsz, a lehető legmagasabb minőséget vásárolhatod meg a táplálékkiegészítők piacán.